Calvi - 15 september

15 september 2017 - Calvi, Frankrijk

Na het ontbijt op ons terrasje met uitzicht, maken we een wandeling in Calvi.  Aan de kade heerst een grote drukte, er blijkt een internationale zeilwedstrijd gehouden te worden: de Corsica Cup voor catamarans.  We kunnen tot vlakbij de boten komen, waar de bemanningen zich klaarmaken voor de start. Er zijn teams uit de hele wereld, zelfs een uit Australie. Een voor een worden ze met motorboten de haven uit gesleept vooraleer ze de zeilen hijsen.
Ondertussen wandelen we verder naar de citadel, het hoger gelegen stadsdeel dat in zee uitsteekt als een versterkt fort. Van hieruit hebben we een mooi zicht op het zeilspektakel.

Lunch en kleine siesta in ons appartement.  We plannen nog een paar uur op een strand, maar ondertussen is het weer omgeslagen, er verschijnen veel wolken en zelfs een spatje regen.  We maken dan maar een tochtje met de auto langs de kust en toch ook nog een kleine wandeling.

Voor dinner vinden we een tafeltje in restaurant U Calellu langs de kade.  De gastheer kan ons overtuigen om opnieuw voor een verse visschotel te kiezen: dorade, zalm en gamba en opnieuw is het ten volle genieten.