Calvi - Porto 16 september

16 september 2017 - Porto, Frankrijk

Vandaag trekken we richting Porto Ota. We rijden via de kustroute, die fantastische panoramische zichten biedt op de spectaculaire kust. Voor de chauffeur vergt het constante concentratie, want de weg is soms in slechte staat, soms zeer smal, en altijd sterk slingerend langs diepe afgronden.
Picknick in het piepkleine haventje van Galeria.  Het weer is niet schitterend vandaag, veel bewolking, af en toe zon.
De weg leidt ons verder over twee bergpassen vooraleer we Porto bereiken.  Daar checken we in in Residence Capu Senina. We nemen er intrek in een zeer ruim appartement met gigantisch terras met zicht op het jachthaventje en de bergen.
Porto is een klein havendorpje, met strand, schitterend gelegen in een baai en op het vaste land omringd door bergen tot 2000 m hoog.
's Avonds gaan we naar restaurant A Stretta, waar de chef de zaak alleen runt, zei het met een beperkte kaart en slechts 14 couverts maximum. We hebben geluk, er is nog 1 tafeltje vrij. Gegrilde gamba's en varkenscarbonade met honing voor Petra, voor mij vissoep en zeebaars met verse groenten. Smakelijk!!