Corte 20 september

20 september 2017 - Corte, Frankrijk

Prachtig weer vandaag voor een wandeltocht in de bergen, blauwe hemel en 22 graden.
Eerst nog een vroeg stevig ontbijt en dan beginnen we eraan. We kiezen voor de Tavignano vallei.  Volgens de Rother wandelgids een tocht van 4,5u, wij hebben toch bijna 5,5u effectief gewandeld. Plus de rustpauzes en de picknick zijn we 7 u onderweg geweest. Een sportief en dagvullend programma!
DeTavignano rivier stroomt hier door een diepe, door rotsen omgeven kloof, met talrijke poelen om verkoeling te zoeken.  Het is een schitterende bergwandeling, onderweg zien we een paar raven boven ons hoofd circelen, hagedissen springen voor onze voeten weg, we zien talloze vlinders, ... Blij dat we dit gedaan hebben, en de verfrissing op een terrasje bij aankomst in Corte doet ons deugd.
Deze avond heeft Antoine ons, en de andere gasten van huize Osteria,  uitgenodigd voor een dinner. Er wordt vooral Frans en een beetje Duits gesproken, met ons er tussenin.  Het wordt een gezellige avond met Corsicaanse soep, kalfsgebraad met aubergine gratin, en een trio van nagerechtjes van de streek.