Patrimonio 13 september

13 september 2017 - Patrimonio, Frankrijk

Mooi weer en weinig wind, dit betekent dat we vandaag met de boot naar Plage du Lotu en Plage Saleccia kunnen. Of toch niet helemaal, Plage Saleccia kan niet met de boot bereikt worden wegens te hoge golven. Maar niet getreurd, een 4x4 jeep kan ons van Lotu naar Saleccia brengen. Dus tickets gekocht, nog snel een baguette en wat ham ingeslaan, en we kunnen mee met de boot van 10u vanuit Saint-Florent.

Op aanraden van de ticketverkoper blijven we langer op Saleccia want dit is veruit het mooiste en ook rustigste strand van de 2.  Het is werkelijk wat men noemt een paradijselijk strand, met een azuurblauwe zee, zeer helder water en fijn wit zand en daarachter duinen en dennebossen. Wel beuken de golven er vrij geweldig op het strand, maar dat maakt de waterpret net plezanter.

Eens terug in Saint-Florent genieten we nog van een reuzelekkere coupe glace op een levendig plein naast de mondaine yachthaven (schrijf je dit zo?).

Daarna nog een frisse duik in ons zwembad en we kunnen ons weer klaarmaken om uit te gaan eten. Het leven is mooi!

Onze honger is niet zo groot, maar we laten ons toch verleiden tot het nuttigen van een voorgerecht, terug charcuterie, en als hoofdplat gemarineerde en gegrilde kippebil, in restaurant Au Rond Point in Patrimonio, gelegen aan, je raad het nooit, het rondpunt. Niet zeer verfijnd, maar het heeft toch gesmaakt. Als toegift van de vriendelijke gastvrouw kregen we nog een limoncello voor mevrouw en een liqueur de myrte voor meneer.