Patrimonio - Calvi 14 september

14 september 2017 - Calvi, Frankrijk

Afscheid van Casa Eva Maria, een adresje om te onthouden.
De zon geeft al snel veel warmte wanneer we door Desert des Agriates rijden. Dit is een ruw, onherbergzaam en weinig toegankelijk gebied.  Aangekomen in Ile Rousse lijkt het niet zo eenvoudig om parking te vinden in deze drukke toeristische kustplaats, dan maar een betaalparking aan de haven.
We kuieren wat rond in het stadje en drinken een glas op een terras op het centrale plein. Door het flaneren langs de vele restaurantjes begint onze maag weer te knorren, en vinden we een tafeltje op een klein gezellig binnenpleintje onder een grote plataan. Le Grand Blue schotelt ons een sublieme Salade Berger voor, met oa warme geitenkaas met olijftapenade in filodeeg.
In de namiddag rijden we door de Balagne, een streek die doet denken aan Toscane, met zijn middeleeuwse dorpjes hoog tegen steile bergflanken of boven op een heuveltop.  In het mooiste dorp, San Antonino, houden we halt voor een wandeling in de smalle steile steegjes. Boven in het dorp hebben we 360 graden zicht op de streek, maar de stevig opgekomen wind heeft er vrij spel.

Wanneer we Calvi bereiken, staat een jongedame ons op te wachten voor het appartement dat we voor 2 dagen huren via Airbnb, een gezellig appartement met alle nodige comfort en een terras dat uitziet op zee, de haven en de citadel.
's Avonds nog een kleine wandeling in de stad en we stillen onze honger in Via Marine Le Bistrot met een gegrilde Merlu (heek) en risotto met citroen. We ronden af met een crème brulée die we onder ons 2 delen. Top!