Porto - Corte 19 september

19 september 2017 - Corte, Frankrijk

Na de hevige regen van gisteren avond, treffen we nu de zon in volle glorie.
We nemen afscheid van het mooie Porto met nog een blik op de golven die vandaag met grote kracht op de rotsen aan de baai uiteen spatten.  Vandaag zijn alle boottochten gecanceld.
We rijden nu via smalle, stijle cols de bergen in naar het centrum van het eiland Corsica, naar Corte.
Onderweg komen we allerlei bergbewoners tegen: koeien, berggeiten, en varkens die langs en over de weg lopen.  We komen wel honderd van die zwarte zwijntjes tegen, schattig!
In Corte heerst een gezellige drukte van toeristen en studenten. Corte is een vrij grote universiteitstad, met ongeveer 4000 studenten.  Het is ook het mekka van de bergsport in Corsica.
We nemen onze intrek in B&B Osteria di l'Orta. Het grote statige huis, met een oprijlaan omzoomd met cipressen, is al meer dan 100 jaar oud. Het is gerenoveerd, maar met behoud van het landelijke en rustieke karakter.  De eigenaar is ook wijnboer en op zaterdagavond restauranthouder.
Vanavond eten we in Le 24, we kiezen voor de menu Corse: terrine de sanglier en sauté de veau en afsluiten met fromage. Niet veel later rollen we als voldane zwijntjes ons bed in.