Ajaccio 23 september

23 september 2017 - Ajaccio, Frankrijk

Na het uitchecken uit de kamer in Casa Maredda mogen we nog de hele dag gebruik maken van de zalige luxe rond het zwembad.  En daar profiteren we nog van tot na de lunch. Dan is het toch tijd geworden om afscheid te nemen van trotse Anthony en zijn levenswerk Casa Maredda.   We willen immers nog Ajaccio zelf bezoeken alvorens in te schepen op de ferry.
Ajaccio is een drukke stad, veel winkeltjes, een mooie kathedraal, enkele stranden vlakbij het centrum. Al bij al wel minder charmant als Bastia.  We genieten nog wel van een paar terrasjes, onder andere met een Pietra biertje aan de gezellige jachthaven Tino Rossi.

Uiteindelijk is het moment er gekomen om terug in de wagen te stappen en aan te schuiven richting ferryhaven.  Als een van de laatsten rijden we de Mega Andrea van Corsica Ferries op.  Op het bovendek wuiven we Corsica uit met het beeld van de ondergaande zon boven Ajaccio, veel mooier kun je een reis niet afsluiten.