Porto 17 september

17 september 2017 - Porto, Frankrijk

Eens de zon boven de bergkam uitkomt en ons terras verwarmt, is het tijd voor een uitgebreid petit dejeuner. Ondertussen hebben we al telefonisch gemeld gekregen dat de gereserveerde boottocht naar het Scandola natuurreservaat niet doorgaat wegens te woelige zee.  Jammer, maar de zon blijft schijnen vandaag en dus trekken we de bergen in voor een wandeltocht van Ota naar Evisa langs de Spelonca kloof. De heenweg is constant klimmen langs de rivier. Bij een oude Genuese brug is het tijd om de honger te stillen met baguette en kaas, gezeten op een rotsblok in de rivier. Na een toch wel lange en vermoeiende tocht bergop bereiken we eindelijk het dorpje Evisa. Even bijtanken in het café en we vertrekken vol goede moed terug bergaf naar Ota.
Het was een tocht in een prachtig decor, ruim 4,5 h gestapt.
Eens terug thuis genieten we nog van het zonnetje op het terras.
Vanavond is het pizza, kwestie van ook eens aan onze portemonnee te denken...